filmtips!



jag (nathalie) är ett big fan utav läskiga/otäcka filmer. älskar thrillers, verklighetsbaserade skräckisar och tortyrfilmer. saw, hostel, human trafficking och beck är filmer som faller mig i smaken!

idag passade jag på att kolla på filmen scar när emma låg och sov och pratade i sömnen haha ;) och ja, filmen var superbra! för er som gillar filmer som innehåller tortyr är denna film perfekt.
filmen handlar om joan burrows, en kvinna som i sin ungdom blev torterad utav en man och det hela slutade med att mannen hade ihjäl joans bästa vän. flera år senare återvänder joan till staden där allt hände för att fira sin brorsdotters examen. flera lik hittas med märkliga skador på kropparna och joan är övertygad om att mördaren är tillbaka. joan blir inte trodd utan blir själv misstänkt..

tänker inte berätta mer för då förstör jag för er som vill se filmen haha. men som sagt, en riktigt bra film utan overkliga zombies, kinespojkar osv! så ni som gillar filmer som exempelvis hostel, se denna!
ger bara filmen 4/5 i betyg dock eftersom att filmen "saknade handlig" eller vad man ska kunna kalla det. man fick aldrig veta mördarens motiv osv. det gjorde iofs inte så mycket eftersom filmen innehöll mycket tortyr hela tiden haha, awesome eller hur!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0